Mindent a webáruházakról – A vásárlói kosár nyomában

Magyarországon erősödik ugyan az online kereskedelem, mégis kevés az aktív webáruház. A piac növekedik, 2020-ban (a Covid-19 okozta lezárások miatt) 45%-ot ugrott az e-kereskedelem. A home office és a digitális oktatás eredményeként az emberek többet vásároltak otthonról és szórakozásból megmaradt pénzt gyakrabban költötték el online. Az előző években ez a növekedés 16-18% volt, így mondhatjuk úgy is, hogy az e-kereskedelem 3 évet ugrott előre. Az átlagos bruttó kosárérték 17,33 ezer Ft volt, az aktív vásárlók száma pedig meghaladta a 3 milliót. Összesen 52,5 millió rendelést adtak le vásárlók a tavalyi év alatt 909 milliárd értékben. Óriási számok, igaz? Érthető, ha hirtelen mindenki webáruház készítésen gondolkodna.


Magyarországon erősödik ugyan az online kereskedelem, mégis kevés az aktív webáruház. A piac növekedik, 2020-ban (a Covid-19 okozta lezárások miatt) 45%-ot ugrott az e-kereskedelem. A home office és a digitális oktatás eredményeként az emberek többet vásároltak otthonról és szórakozásból megmaradt pénzt gyakrabban költötték el online. Az előző években ez a növekedés 16-18% volt, így mondhatjuk úgy is, hogy az e-kereskedelem 3 évet ugrott előre. Az átlagos bruttó kosárérték 17,33 ezer Ft volt, az aktív vásárlók száma pedig meghaladta a 3 milliót. Összesen 52,5 millió rendelést adtak le vásárlók a tavalyi év alatt 909 milliárd értékben. Óriási számok, igaz? Érthető, ha hirtelen mindenki webáruház készítésen gondolkodna.

Most viszont nézzük meg közelebbről, miért marad a vásárlói kosár kifizetetlenül a webáruházban?

“Csak nézelődök.” – Általában ezt mondjuk, mikor az eladó a boltban megkérdezi tőlünk, hogy segíthet-e. A megkérdezettek nagy része arra a kérdésre, hogy miért hagyja ott a vásárlói kosarát, ugyanezt a választ adta.

A vásárlói kosár elhagyásának okai

(leszámítva a “csak nézelődő” kategóriát)

  • 55% a felmerülő extra költségek miatt nem veszi meg a kosarába tett termékeket (szállítás, adók, stb.)
  • 34% nem kíván saját fiókot létrehozni a vásárlás miatt
  • 26% a vásárlási folyamat hosszúságára panaszkodott
  • 21% otthagyta a kosarat, mert nem tudta mennyi lesz a végösszeg, amit fizetnie kell majd a végén
  • 17% nem szeretné megadni kártyaadatait a weboldalon
  • 17% nem tudta megvenni a kívánt termékeket, mert a weboldalon hibába ütközött
  • 16% azért hagyta ott a kosarat, mert túl lassúnak ítélte meg a kiszállítást
  • 11% nem volt elégedett a visszatérítési szabályzattal
  • 6% nem tudott választani a felkínált fizetési módok közül
  • 4%-uk kártyáját elutasították

Forrás (2584 megkérdezett, Amerika)

Szerepet játszik még a vásárlói kosár elhagyásában, ha a felhasználók nem tudják a saját nyelvükön elolvasni a leírásokat. Ezenkívül a dollárban kiírt árak is sokszor elrettentik a más országból vásárlókat.

Még egy fontos indok, amire a webáruház készítés folyamán kell odafigyelni, a gyorsaság. Egy lassú webáruházat a látogatók 75%-a hagy ott vásárlás nélkül.

A vásárlói kosárban hagyott termékek

  • 40% ruha
  • 18% műszaki cikk
  • 16% háztartási eszköz
  • 8% utazás (repülő, hotel)
  • 7% esemény (koncert, sportesemény, színház)
  • 6% ékszer
  • 4% étel
  • 2% sportfelszerelés

Forrás

A vásárlói kosár elhagyása azonban tanulságos lehet számunkra, ugyanis ezek elemzésével javíthatunk webáruházunk minőségén. Ha jobban megnézzük, hogy mi veszi el az emberek kedvét a vásárlástól, láthatjuk, hogy a megoldás nem is olyan bonyolult. Példa gyanánt, ha a kötelező regisztráció helyett engedélyezzük, hogy vendégek is vásárolhassanak, máris megnő a forgalmunk. Egy emlékeztető e-mail is sokat segíthet nekünk, ugyanis ezek 45%-át általában meg is nyitják, melyek később vásárlást generálnak.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy kevesebben hagyják ott a kosarat?

  • Gyorsítsuk fel a weboldalt
    A gyorsaság az egyik, ha nem a legfontosabb szempont, amit folyamatosan optimalizálni kell. Figyeljünk a képek méretére, a cache-re és a WordPress adatbázisra.
  • Egyszerűsítsük le a vásárlási folyamatot
    Kínáljunk vendég vásárlást, ne kössük regisztrációhoz a megrendelést. Csak a legszükségesebb információkat kérjük be és látható változást fogunk elérni. Statisztikák szerint akár 30%-al növekedhet a konverziós arány, ha a látogatók egyszerűen tudnak vásárolni.
  • Alkalmazzunk többféle fizetési módot
    Biztosítsunk bankkártyás fizetést, átutalást és utánvétes opciót is vásárlóinknak.
  • Ingyenes szállítási határ megadása

Vegyük fontolóra, hogy bizonyos összeg felett átvállaljuk a szállítási díjat. Az egyik legnyomósabb ok, amiért valaki otthagyja a kosarát az a magas szállítási díj. Ha lehetővé teszünk ingyenes szállítást jóval több konverzióra tehetünk majd szert.

  • Tegyük biztonságossá a weboldalt
    A látogatók 35%-a hagyja el a kosarát azért, mert egy weboldal nem biztonságos, így nem szívesen adná meg személyes és bankkártya adatait. Gondoskodjunk SSL tanúsítványról és a fontosabb biztonsági beállításokról.
  • Ne feledkezzünk meg a mobil nézetről!
    A webes forgalom több mint fele mobilon zajlik, ezért semmiképp sem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyen reszponzív a webáruház.

A piac tehát adott, egyre és egyre nagyobb lesz, szóval itt az idő webáruházat készíteni. Keress minket és építsünk fel együtt egy virágzó webáruházat!