A NAV megkezdte az egyszerűsített bevallások postázását

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megkezdte az egyszerűsített bevallások postázását, csaknem tízezren – akik ügyfélkapun keresztül küldték be nyilatkozatukat – elektronikusan a tárhelyükre, a többiek tértivevényes küldeményként, postai úton kapják meg 2014. április 30-ig.

Az idén több mint 350 ezren bízták meg személyijövedelemadó-bevallásuk elkészítésével a NAV-ot, amely végül az érvényes nyilatkozatok és munkáltatói/kifizetői adatszolgáltatások alapján több mint 325 ezer adózónak készítette el – derül ki az adóhatóság honlapján közzétett adatokból.

Tavaly több mint 288 ezren, tavalyelőtt pedig több mint 231 ezren választották ezt a bevallási módot. A növekedésben vélhetően szerepet játszott, hogy könnyebb lett az egyszerűsített bevallással kapcsolatos adminisztráció: a múlt év óta az adózóknak nem kell visszaküldeniük a nyilatkozatuk alapján elkészített bevallásajánlatot, ha tartalmával egyetértenek, így az ajánlat egyben bevallásnak minősül.

Az adózónak az egyszerűsített bevallás kézhezvételét követően össze kell hasonlítania a bevallásban szereplő adatokat az igazolásain szereplő adatokkal. Aki nem talál eltérést, annak nincs további teendője. Aki azonban módosítja a bevallás adatait, vagy – üres sorok esetén – kiegészíti, annak május 20-áig vissza kell küldenie bevallását az állami adóhatóságnak. Javítás esetén a számításokat nem kell újra elvégezni, ezt megteszi a NAV, és erről június 20-áig levélben értesítést is küld.

Az adót május 20-áig kell leróni. Ha az adózó a bevallását módosítva visszaküldi, és ezáltal fizetendő adója mutatkozik, az adóhatósági javításról szóló levél kézhezvételétől számított 30 napon belül kell megfizetnie az adót.  A visszaigényelhető adót május 20-ától vagy a javításról szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül utalja ki a NAV.